Vedklyvning och påskkärringar!

2009-04-13 10:49:33 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Jaha nu börjar påskhelgen närma sig sitt slut.
Det har vart en påskafton av mättnad och en annandag av trädgårdsarbete.

Skärtorsdagen var det besök på bvc som gällde och långfredagen var det myspys hemma.
Självaste påskafton tillbringade vi mer borta än hemma.
Först var det en tripp till mormor som gällde och där åt vi oss mätta och belåtna efter det var det svärmor och svärfar som hade bjudning blev även byte till sommardäck och en biltvätt.
Senare på kvällen gick vi över till pappa och även där fick vi mat och sen satt vi i godan ro och tittade på robinson och hade det allmänt trevligt.
Trevligast hade nog gubbarna, den ene mer i taga än den andre :)


Inte den snyggaste bilden kanske men de e mina små påskkärringar iaf :)

Så för att sammanfatta matintaget denna dag så gör jag så här:
13.00 mat hos mormor.
16.00 mat hos svärmor och svärfar.
18.00 mat hos pappa.
Så jag skojar inte om jag säger att jag var proppmätt den dagen :)


Bandanan som vi fick låna utav Linn var en aningens för stor men det fick duga :)

Igår var det trädgårdsarbete hela dagen.
Krattning av gamla löv runt hela gården.
Nedklippning av gamla växter och sågning av äppelträd.
Sedan skulle jag och Andreas bara göra iordning inför dagens vedklyning och bara prova några bitar för att det att det fungerade som det skulle och det slutade med att vi klöv en hel del :)


Tre små rumpor i luften, de e arbete det :) haha

Men idag är det karlarnas tur att visa vad de går för, Andreas, Sibbe och brorsan står ute i högen och kör för fullt nu.
Jag passar på att kika datorn lite och sen måste jag ta hand om lite städning.

Kommentarer

Det där är utan tvekan den sötaste påskkärring jag någonsin sett! =) Guu så söt! Å du, jag har sett er vedhög. Kan säga att det känns skapligt skönt att ha sina dryga 20 kubik under tak... =)

2009-04-13 21:10:32

JAG LOVAR att jag ska komma och hälsa på! Är sååå nyfiken på hur ni har det och så vill man ju få hålla det lilla hjärtegrynet oxå förstås... =) Puss å kram

2009-04-14 07:00:29

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback