Garageplock...

2009-08-16 12:20:01 / 6 kommentarer kommentera inlägget?..


...håller denna helg på med att plocka ur garaget med mamma´s alla gamla saker.
Gamla minnen  väcks till liv och blandas med både skratt och gråt.
Det värsta med det är inte att se alla gamla saker utan det är när man kommer till gamla sängkläder och tyger där doften på något vis lyckats etsa sig fast.

Det är så många år sedan men att det fortfarande kan lukta mamma är helt otroligt.
Jag satt och sniffade på de där gamla sängkläderna samtidigt som tårarna bara rann.
Det var underbart samtidigt hemskt.

Ännu värre var att det var några säckar som innehöll Tommys gamla saker och även där fanns det en mkt välbekant doft, det luktade Tommy.
Ja ni kan ju bara tänka er hur jag såg ut där jag satt och luktade på gamla slitna sängkläder och grät.
Jag kunde helt enkelt inte sluta, jag befann mig i en annan värd den där lilla stunden som jag satt där och luktade...

Tänk vad mkt minnen man kan framkalla med hjälp av dofter.

Usch, jag saknar dom verkligen, visst att dagarna flyter på och jag har ett underbart liv men det gör fortfarande ont.
Jag önskar så djupt att inget av detta onda hade hänt, jag vil bara ha dom kvar.
Det är hårdare än man trott inser jag nu.

Kommentarer
Anonym

du har gått igenom livets hårda skola... puss på dig !

2009-08-16 13:56:42

usch.. nu börjar ju jag gråta oxå.. :( kaffe under veckan? hemma hos dej? puss

2009-08-16 16:34:33
frida

det är ja som tydligen skrivit annnnonymt..

2009-08-16 19:20:44

känner igen den känslan tyvärr, men man får va stark å kämpa på.. =)

2009-08-16 19:59:00

Jag vet inte mycket om bakgrunden till det du skriver men det berör mig ändå och jag skickar en massa kramar till dig! =) KRAAAAAAM

2009-08-16 21:35:51
Beccih

saknar ord för vad jag skall säga.

du har haft hårda motgångar men kommit igen och blivit en underbar mamma.



Puss gumman

2009-08-18 21:06:48

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback