Helgen som vart...

2009-06-14 16:26:42 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


...har vart trevlig hittills...
Igår var vi på Williams dop och gissa om det var jobbigt att hålla den lille :)
Vi fick bytas av jag och Christian otaliga gånger.
Ja, iochmed denna händelse har vi beslutat oss ( jag och Andreas ) för att låta Ebba själv bestämma vid äldre ålder om hon vill döpas eller ej.
Jag kunde inte låta bli att tycka att hela cermonin känns lite falsk.
Jag kan inte påstå att jag tror på gud så varför gå igenom en sådan pers?
Prästen frågar om man vill ge sitt barn den tron och låta det bli en i församlingen, lägga handen på barnet huvud och låta gud komma in i det?
Nej vet ni vad...
Jag gör det bara inte, det får bli upp till henne den dagen det blir aktuellt.

Kommentarer
Anonym

Oj då är ett dop verkligen så.. Verkar ju sjukt...

2009-06-14 21:42:45

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback