Nu svider det i plånkan!

2009-05-28 20:39:30 / 4 kommentarer kommentera inlägget?..


Pengarna kommer och pengarna går...
Hinner knappt reagera på att dom sitter på kontot.



Nu har Sandra gjort en massa inköp, men hör och häpna, inga onödiga inköp denna gång, inte enligt mig iaf :)
Ja, vad har då Sandra köpt?
Jo det ska jag berätta för er:

*SÄNGLÄDER.
Eftersom att vi har köpt ny säng och börjat göra om i sovrummet nu så behövs det lite nya sängkläder så nu väntar jag på mitt paket innehållande bla en sängkappa, ett dra-på-lakan, påslakan och örngott.
Det ska gå i lila/violett, sovrummet ska bli grått/mörkgrått.

*SAKER TILL EBBA´S RUM
Just nu ser rummet lite sterilt ut men jag väntar på gardiner och en trasmatta, kommer bli sååå bra.
Ljusrosa trasmatta, tjusigt och sen går gardinerna i vinröd och rosa så jag hoppas att det stämmer överrens med färgerna på väggen eller åtmindstånde att det är någorlunda snarlikt.

*HEMINREDNINGSPARTY
Har nyss kommit hem från Olsson som har vart värdinna för ett inredningsparty, mmm såå mycket fina grejer men som vanligt på partyn av alla de slag så kostar oftast sakerna skjortan, även denna gång.
Men jag lyckades göra 2 bra fynd i någorlunda acceptabel prisklass.
Det blir en fotoram med hjärtan och en hänglykta för stearinljus som kommer få sin plats i sovrummet.

Ja, det var de.
Vad står annars på schemat framöver då?
Ja, låt se.

FREDAG: Blir det till att köpa målarfärg och förhoppningsvis börja måla sovrummet men känner jag min gubbe rätt så kommer det inte ske förrän flera dagar senare, typ Söndag... Men men jag hoppas innerligt...

LÖRDAG: Bär det av mot Lesjöfors för att plocka upp Lili sen far vi vidare till Hällefors och gör ett litet besök på Billige Niklas och efter det blir det ett kaffestopp hos Ida.
Senare på kvällen kommer lille Adde Badde och stannar över natten och då drar vi fram grillen (vid fint väder) och grillar oss lite gott och bara njuter och myser.



SÖNDAG: Då har jag lovat mig själv att jag ska ta tag i fönsterputsningen vilket jag nu har sagt i flera månaders tid men om ni sett storleken på mina fönster så kanske ni förstår varför jag dragit ut på tiden... haha...

Jag det är väl ungefär vad som ligger i framtidens planer, sen om det blir så eller ej återstår bara att se.

Kommentarer

På lördag ska jag oxå till Billige Nicklas! Me Heléna, Sandra S och min mamma troligtvis! Hoppas vi ses där! Du har väl solstrålen med dig? ;) Kram

2009-05-28 21:50:39
Frida

Ebbisen e bara för go:)

2009-05-28 23:06:38

japp , på lördag bär de av till Gnällefors! jiiihaa!

2009-05-29 01:02:48

Vi åker kl 10 från Nykroppa. Kram

2009-05-29 20:48:54

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback