Från trädpöl till vedhög!

2010-05-11 15:27:46 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Japp nu är vedhögen officiellt klar!
Underbart!
Då kanske vi får lite tid för varandra här hemma?
Pyttsan heller, nu är det ju trappen som är i full gång med att bli fin. Har väl lyckats skrapa bort färgen på en bra bit över hälften och räknar med att den skall bli slipad under helgen.
Sen till veckan hoppas jag att det kommer på bets och skiva.

Jag tog ett "innan" foto på hur färgen såg ut men inget "innan"kort på hur det ser ut nu, utan skiva alltså, men det kan jag väl ta ett senare.
Jaja, det är på G iaf och det är väl huvudsaken!

För er som har hört "förlovningsrings historian"....

Den är tillbaka!

För er som inte hört den kan det lätt misstolkas men icke, det ligger till som så, att mitt klantarsle till man :), tappade bort den någonstáns ute i vedhögen, antagligen följde den med när han drog av sig handsken...
Så nånstans i allt spån misstänkte vi att den låg, och ja, idag när gubben sopade ihop allt spån så dök den upp och sitter nu på sin rätta plats!

Thank God!

Ja men det blev väl ett någorlunda välfyllt inlägg detta, bara bra med tanke på att uppdateringarna börjar glesna av i takt med att sommaren närmar sig.

Sommarjobbet är spikat och jag börjar med att jobba kvällen, den 25:e...
Alltså midsommarhelgen...
Kul, eller inte, men va fan, jag har vart borta i ett och ett halvt år så va fan, det är ju extra betalt då iaf :)

Nej ni gott folk, imorgon är det nationella i matten!
Håll tummen för mig!
Med risk för att upprepa mig (kommer inte ihåg om jag nämt det) men jag klarade iaf omprovet på matten nu senast!

Thank God! ... again...

Avslutar med några pics på månadens jobb!



Så här lookade det den 30 april... sågat och klart so far... (bilden ovan)
Och så här tjusig är den nu, sista pinnen föll på plats idag, bättre sent än aldrig :) (bilden nedan)



Allra sist vill jag bara tillägga att det är jag och Andreas som kluvit det mesta själva och sen har bäste svarfär vart och hjälp till förståss, tack och bock!
Men jag hoppas att ni fattade piken?

Att jag har vart duktig och nyttig - såklart!

Puss på er!

Kommentarer

Det är så himla underbart när man är färdig med veden (även om ni är mycket duktigare som sågar och klyver själva...) Men jag måste ge en eloge till den prydliga högen! Det måste vara en fröjd att titta ut genom fönstret och se en sån fin och spikrak trave ved! =) Och en trygghet såklart, puh, vi klarar 30 minus en vinter till typ... hihi... MEN bäst av allt: ATT RINGEN KOM FRAM! Underbart!! =) Good work, people! Kramar

2010-05-11 17:43:53

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback