Tillbaka till vardagen!

2011-01-11 10:39:54 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


Då var det tilbaka till den såkallade vardagen...
Inte för att jag har så värst mkt att styra upp med, dåligt med jobb pga att gubben jobbar fulla veckor igen så måste jag anpassa mitt jobbande efter hans tider lite mer, specieltt eftermiddagsveckorna...
Det blir mest styra upp hemma vilket dock kan vara på tiden...

Ebba gör första dagisdagen idag, hon var lycklig imorse må ni tro...
Hon åt frukost, kastade ner kartong i källaren till pappa (tända pannan material), det där med tända pannan kan hon minsann...
Hon plockade fram sina egna kläder och la fram ytterkläderna...
Sen ställde hon även fram mina skor och var väldigt noga med att stänga av tv:n innan vi skulle gå.
Och gick de gjorde hon, hela vägen till dagis och drog pulkan efter sig.

Vi fick ju lov att stanna lite efter vägen oxå och titta på traktorn som plogade snö och sen var det ju visst massa pippi i luften som oxå var sevärt :)

Hon börjar bli stor nu min lille fiskörv...



Själv har jag passat på att plocka in och hänga upp ny tvätt, diskat, eldat och plockat.
Man hinner med en del när man får göra det ensam :)
Ska hämta Sofia vid sjukhuset sen och handla det som fattas innan Ebba slutar oxå.
Gött att det rullar på, jag var nämligen rädd att latmasken skulle ta över och att jag skulle hamna i soffan vilket är lätt hänt nuförtiden. haha

Imorgon börjar skolan och undersköterske-utbildningen, ska bli spännande och kul.
På tal om det jag måste fylla i den nya lappen från dagis om Ebba´s tider...
Och sen skulle jag ju göra ett kollage innan det var dagisdags igen med vår familj, har jag gjort det? Nej.
Styra upp, styra upp...
Får ordna med en ordentlig checklista tror jag :) haha

Nej, kanske skulle ta och fortsätta med det som skall fortsättas med.
Ha det fint alla så länge!


Kommentarer

E nivs

B usig

B etämmd

A lltid underbar <3



// Giiiiiii

2011-01-11 16:17:14

Vilket roligt blogginlägg!!! =) Pussa på Ebbisen från mig!! Kram

2011-01-11 21:31:53

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback